Content is herbruikbaar

Alle content die jij plaatst op social media, jouw website, jouw blog, in video’s en alle andere soorten content, is herbruikbaar. Gebruik jouw content niet op één kanaal, maar op meerdere kanalen. Waarom zou een video die jij op Facebook plaatst niet ook op YouTube kunnen staan? Ik geef je in dit artikel graag een paar voorbeelden en tips!

Van blogpost naar socialpost

Een blogpost is lang, vaak langer dan 500 woorden. Dit is natuurlijk veel te lang voor een social media bericht. Het mooie is dat je van een blogartikel vaak wel 5 tot 10 socialposts kunt maken! Maar hoe doe je dit? Hoe pak je dit aan? Hier komen een paar tips:

  • Per alinea een social bericht. Knip alinea’s uit jouw blogartikel, maak per alinea een leuk design die je kunt delen via jouw social media kanalen. Je kunt bijvoorbeeld een design maken met “Tip #1”, “Tip #2”, etc.
  • Haal quotes uit jouw blogartikel en maak hier een leuk design van. Vergeet niet om te linken naar jouw site zodat jouw volgers het artikel kunnen lezen!
  • Maak een samenvatting van het artikel en deel deze op social media.

Vergeet ook niet het gehele artikel te delen met een link naar jouw website! Dit is een hele goede methode om mensen naar jouw website te trekken. Als ze jouw artikel goed vinden zullen ze verder klikken om te kijken wat jouw diensten zijn.

Video’s delen

Video’s kun je delen op YouTube, Facebook en bijvoorbeeld Vimeo. Hoe ga je hiermee om? Waar deel jij je video’s? Ik maak vaak Facebooklive video’s op Facebook. Deze live video’s download ik en plaats ik door op YouTube. Via YouTube kun je de video’s insluiten en plaatsen op je website. Op deze manier staan de video’s ook op mijn blog!

Heb je een hele goede video? Of een heel goed blogartikel? Dit kun je natuurlijk ook gebruiken als content. Maak eens van de content van jouw video een blogartikel en van een artikel een video. Het kan allemaal! Je hebt de content al, je steekt het alleen in een ander jasje!

Vergeet de nieuwsbrief niet!

Ik zal het toegeven.. Dit is iets wat ik zelf ook te vaak vergeet. Ik heb het roer sinds deze week helemaal omgegooid! Ik ga veel meer doen met mijn mailinglijst! Alle content die je deelt kun je natuurlijk ook weer delen met de mensen die op jouw mailinglijst staan. Deze mensen zijn al geïnteresseerd in jouw diensten! Deel jouw laatste blogartikel en omdat deze mensen op jouw mailinglijst staan krijgen ze een paar extra tips. Zorg dat de personen op jouw mailinglijst zich uniek voelen.

Vergeet natuurlijk ook niet om jouw aanbiedingen, kortingen, acties, nieuwe diensten etc etc te delen met jouw mailinglijst. Zoals al gezegd, deze mensen zijn al geïnteresseerd. Ga eens uitzoeken waarmee je deze mensen klant kunt laten worden. Goed om te weten toch?!

Wil je weten hoe het komt dat ik nu wel zin heb om nieuwsbrieven te versturen? Dat kun je lezen in mijn volgende blogpost! Binnenkort online!